لیزر درمانی رگ های واریس بدن

علت نمایان شدن مویرگهای واریس روی سینه و زیر گردن و پهلوها چیست؟

  • در این مطلب به سوالات زیر پاسخ میدهیم:
  • آیا ممکن است رگهای واریسی روی پهلوها، سینه و زیر گردن ظاهر شوند؟
  • علتهای احتمالی بروز این عارضه در این نواحی چیست؟
  • آیا سیاهرگهای آبی نمایان روی سینه، واریسی و خطرناک هستند؟
  • آیا لیزر درمانی رگ های واریس بدن روشی موثر است؟
رگ-واریس-روی-سینه-و-زیر-گردن

آیا ممکن است رگهای واریسی روی سینه و یا پهلوها نمایان شوند؟

وقتی کسی به رگ های واریسی فکر می کند، عموماً به رگ های برآمده ای فکر می کند که از پاها بیرون زده اند. با این حال، هر سیاهرگی می تواند به واریس تبدیل شود. رگ‌های واریسی اغلب روی ساق‌ها و پاها تأثیر می‌گذارند، اما ممکن است در سینه‌، زیر گردن، پهلوها و کمر نیز ایجاد شود. هرچند که بسیار کم اتفاق می افتد و در بسیاری از موارد، فرد ممکن است متوجه شکل کمتر شدید وریدهای واریسی به نام رگ‌های عنکبوتی شود.

ایجاد وریدهای عنکبوتی در قفسه سینه شایع‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. اغلب، این رگ‌ها صرفاً نتیجه ژنتیک هستند، اگرچه برخی مسائل دیگر نیز وجود دارد که ممکن است منجر به ایجاد رگ‌های عنکبوتی روی سینه یا گردن و حتی پهلوها شود. به عنوان مثال، رگ‌های عنکبوتی می‌توانند در نتیجه کاهش وزن سریع، ورزش‌های شدید یا پس از عمل پروتز پستان روی سینه ایجاد شوند. همچنین لباس‌های خیلی تنگ که در اطراف پهلوها هستند می‌توانند جریان خون را محدود کنند و ممکن است خطر ابتلا به رگ‌های عنکبوتی در این نواحی را افزایش دهند.

اگر ورید واریسی در یکی از این نواحی رخ داد، نگران نباشید، زیرا کاملا طبیعی و در بیشتر موارد بی خطر است. اما اگر ورید شروع به ایجاد ناراحتی کرد، بهتر است به دنبال علت یابی و درمان باشید. لیزر درمانی رگ های واریس بدن اغلب بیشتر جهت زیبایی و حذف ظاهر ناخوشایند این رگها است.

رگهای واریس پهلوها

علت بروز عروق واریسی روی سینه و یا پهلوها چیست؟

رگ‌های عنکبوتی که روی قفسه سینه متمرکز شده‌اند، با افزایش یا نوسان هورمون‌ها، به‌ویژه در زنان، و همچنین نتیجه ضربه فیزیکی که باعث آسیب به بافت‌ها می‌شود، مرتبط است. معمولاً پذیرفته شده است که تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری می تواند منجر به ظاهر شدن رگ های تنه و سینه در زنان شود.رگ های عنکبوتی روی قفسه سینه توسط همان عواملی ایجاد می شوند که باعث ایجاد رگ های عنکبوتی صورت و بینی می شوند. با این حال، از آنجا که این نواحی اغلب با لباس پوشیده میشوند و در مقایسه با صورت کمتر در معرض تابش آفتاب قرار دارند، ظاهر رگ های عنکبوتی روی قفسه سینه را می توان بیشتر به سن، هورمون ها یا استعداد ژنتیکی نسبت داد.

برخلاف کشور ما -به دلیل پوشش بیشتر- متخصصان خارجی معمولاً به آسیب نور خورشید به عنوان علت اصلی ایجاد رگ‌های عنکبوتی در قفسه سینه و سایر نواحی بدن اشاره می‌کنند. معمولاً در معرض اشعه ماوراء بنفش در طول دوره های طولانی فعالیت در فضای باز، مردان و زنان به یک اندازه مستعد ظهور رگ های عنکبوتی بر روی سینه و تنه هستند.

همچنین برخی از کارشناسان بر این باورند که این رگ‌های عنکبوتی قابل مشاهده، مستقیماً با بیماری‌های سیستمیک زمینه‌ای که در حال حاضر در بدن وجود دارند، مرتبط هستند. سیاهرگ هایی که روی تنه (پشت، شانه، پهلوها) ظاهر می شوند احتمالا در بدن بیمارانی وجود دارند که از لوپوس، اریتماتوز، اسکلرودرمی، بیماری کبد یا سندرم کوشینگ رنج می برند. افرادی که تحت درمان ترومبوز ورید عمقی، لخته شدن خون یا سیروز کبدی هستند، ممکن است احتمال ایجاد وریدهای عنکبوتی را در تنه و قفسه سینه نیز افزایش دهند.

کلینیک لیزر تخصصی

از طرفی، زنانی که تحت جراحی پروتز پستان قرار گرفته اند، اغلب متوجه می شوند که رگ های آبی روی قفسه سینه پس از عمل برجسته تر می شوند. دلایل این عارضه متفاوت است اما بیشترین ارتباط را با ترومای درمانی دارد. بیمارانی که اقدام به کاشت پروتز سینه سیلیکونی میکنند، ممکن است مشاهده کنند که رگ‌های قفسه سینه بیشتر دیده می‌شوند، زیرا پوست روی خطوط جدید کشیده می‌شود و رگ‌ها را بسیار برجسته‌تر می‌کند. همچنین، سیاهرگ ها ممکن است به یک جراحی پروتز کاملاً موفقیت آمیز، پاسخ منفی دهند، همانطور که به هر نوع آسیب فیزیکی با بزرگ شدن و سفت شدن پاسخ می دهند. هر دوی این اثرات به ناچار منجر به ظاهر برجسته‌تر سیاهرگ روی قفسه سینه می‌شوند. در حالی که سخت شدن سیاهرگ ها در نهایت ناپدید می شود، بزرگ شدن این رگ ها به طور کلی یک وضعیت دائمی است. اگر این اتفاق بیفتد، دریچه‌های ورید فرد می‌توانند جمع شوند و باعث تجمع خون در ورید شوند. این می تواند ظاهری بزرگ به ورید بدهد و سبب بیرون زدگی از پوست شود که یعنی تبدیل به سیاهرگ واریسی شده است.

همچنین باید در نظر داشت که در حالیکه در بیشتر موارد، وریدهای قابل مشاهده بر روی پوست شما به دلیل ضعف در دریچه‌هایی که به حرکت خون به قلب کمک می‌کنند، ظاهر می‌شوند، وریدهای دیواره قفسه سینه گاهی توسط سندرم ورید اجوف فوقانی ایجاد می‌شوند. ورید اجوف فوقانی ورید اصلی است که خون را از قسمت بالایی بدن به قلب شما می برد. در چنین مواردی، مشورت با یک متخصص قلب و عروق پیشنهاد میشود.

لیزر درمانی رگهای واریس سینه و گردن و پهلوها

آیا نمایان شدن رگهای آبی روی سینه خطرناک است؟

سیاهرگ‌های قابل مشاهده آبی، در بیشتر موارد دلیلی برای نگرانی نیستند و فقط بیشتر ناخوشایند هستند. اگر پوست رنگ پریده ای دارید، دیدن رگ های آبی که روی  گردن و سینه حرکت می کنند غیرمعمول نیست. در واقع، سیاهرگ های قابل مشاهده که از طریق سطح پوست خود را نشان می دهند، بخشی از بدن طبیعی شما هستند که در زنان، به طور خاص در ناحیه بالایی تا میانی سینه خود را نشان می دهد. رگهای آبی روی قفسه سینه ممکن است خیلی جذاب به نظر نرسند، اما اگر ناشی از یک بیماری زمینه ای نباشند، معمولاً دلیلی برای نگرانی نیستند. توصیه می شود که در مورد رگ های آبی خود با یک متخصص قلب و عروق صحبت کنید تا بهترین گزینه های درمانی خود را بدانید. اما اگر رگ‌های آبی، بنفش و قرمز و مخصوصا برآمده دارید، رگ‌های واریسی دارید و این یک علامت خطر برای سلامت رگ‌هاست.

شرایط یا مسائل متعددی می تواند در ایجاد سیاهرگ آبی سینه نقش داشته باشد، از جمله:

  • بارداری: رگ‌های سینه اغلب در دوران بارداری مشخص می‌شوند، زمانی که حجم خون شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد تا مواد مغذی لازم را برای شما و جنین در حال رشد فراهم کند. به دلیل افزایش مقدار خون، رگ های شما می توانند برجسته تر شوند. به طور معمول، رگ ها پس از تولد نوزاد به حالت قبل از بارداری خود باز می گردند.
  • شیردهی: وقتی شیر می دهید، سینه های شما پر از شیر است. این حجم اضافی در سینه‌ها می‌تواند باعث نمایان شدن سیاهرگ‌ها شود. مانند بارداری، رگ‌ها معمولاً پس از قطع شیردهی به حالت عادی باز می‌گردند.
  • تغییرات هورمونی: گاهی اوقات، برخی از انواع خاصی از داروهای ضد بارداری خوراکی می‌توانند باعث برجسته‌تر شدن رگ‌های سینه در نتیجه هورمون‌هایی شوند که استفاده می‌کنند. قاعدگی همچنین می‌تواند باعث بزرگ شدن سینه‌ها شود و در نتیجه رگ‌های بیشتری دیده شوند.
  • جراحی پروتز سینه: اگر سینه‌های خود را بزرگ کرده‌اید، افزایش حجم نیز می‌تواند سیاهرگ‌های شما را بیشتر نمایان کند، به خصوص اگر پوست روشنی دارید و رگ‌های شما قبل از جراحی قابل مشاهده بودند. افزایش وزن قابل توجه ممکن است اثر مشابهی داشته باشد.
  • آسیب نور خورشید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث نازک شدن پوست می شود، به این معنی که رگ های زیر پوست شما بیشتر ظاهر می شوند. استفاده از ضد آفتاب به صورت روزانه راه خوبی برای جلوگیری از این نوع آسیب است.
  • تغییرات مرتبط با افزایش سن: پوست با افزایش سن نازک‌تر می‌شود، به این معنی که رگ‌های شما احتمالاً بیشتر دیده می‌شوند، حتی اگر ناسالم نباشند. بعلاوه، اثرات نیروی جاذبه بر روی سینه های بسیار سنگین می تواند باعث کشیده شدن پوست و نازک شدن آن و افزایش دید سیاهرگ شود.
  • التهاب: برخی از بیماری‌ها مانند ترومبوفلبیت سطحی می‌توانند باعث التهاب یک یا چند ورید در سینه یا قفسه سینه شوند و در نتیجه دید را افزایش دهند. پوشیدن سینه بند نامناسب یا خیلی تنگ به طور منظم همچنین می تواند بافت ها را تحریک کند و در نتیجه رگ های قابل رویت بیشتری پیدا کند.
  • سرطان سینه: برخی از انواع سرطان سینه باعث ایجاد تغییرات التهابی در بافت پستان می شود که به نوبه خود می تواند باعث تشکیل رگ های خونی جدید شود. اگر رگ های خونی جدیدی در سینه های خود مشاهده کردید، بهتر است با پزشک متخصص زنان و زایمان خود صحبت کنید.
جهت مشاوره و تعیین وقت با ما در تماس باشید.
سیاهرگهای آبی روی سینه

روش درمان واریس سینه، گردن و پهلوها کدام است؟

در خصوص درمان رگهای واریسی روی سینه و تنه، باید مشخصات پزشکی کامل بیمار در نظر گرفته شود. پس مراجعه اولیه به یک متخصص قلب و عروق میتواند در شناسایی علت مشکل راهگشا باشد. روش ها و رویکرد به اندازه و شدت ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

اولین چیزی که هنگام بررسی گزینه های درمانی برای رگ های آبی خود باید در نظر بگیرید این است که آیا رگ ها نتیجه موقت تغییرات هورمونی هستند یا خیر. همچنین مهم است که مشخص شود آیا آنها ممکن است ناشی از یک بیماری زمینه ای مانند بیماری کبدی باشند، که ابتدا باید درمان شود.

اگر رگ های آبی شما صرفاً یک مشکل زیبایی هستند، چند گزینه درمانی وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر آنها انتخاب کنید. بیمارانی که به دنبال کاهش یا از بین بردن ظاهر وریدهای عنکبوتی قرمز و بنفش در سینه، شانه، پشت، پهلوها و کمر هستند، اغلب استفاده از لیزر را انتخاب می کنند.

کلینیک تخصصی لیزر

لیزر درمانی: این شامل لیزر YAG و لیزر رنگی پالسی است. هر دو نوع لیزر درمانی گزینه های عالی برای خلاص شدن از شر سیاهرگ های آبی قابل مشاهده روی قفسه سینه و سایر نواحی بدن هستند. لیزر رنگی پالسی رگهای مرئی را با یک پرتو نور متمرکز هدف قرار می دهد و آنها برای همیشه محو می شوند. لیزر YAG تقریباً به همان روش عمل می کند، اما برای مقابله با رگ های آبی عمیق تر مناسب تر است.

اسکلروتراپی: این درمان شامل تزریق یک عامل اسکلروز کننده به طور مستقیم به وریدها است تا برای همیشه فرو بریزند. بیمارانی که به دنبال داشتن وریدهای آبی بزرگتر روی تنه تحت درمان هستند، اغلب تحت اسکلروتراپی قرار می گیرند. این روش به پزشک نیاز دارد که اسکلروزانت را به وریدهای مشکل دار تزریق کند که در نهایت رگ ها را فرو می ریزد و به بدن اجازه می دهد آنها را جذب کند. اسکلروتراپی را می توان در مطب پزشک انجام داد و روی رگ های آبی روی قفسه سینه بسیار خوب عمل می کند.

کرم ویتامین K: ویتامین K در صورت استفاده موضعی به تقویت پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی عروق خونی کمک می کند.

کانسیلرها: اگر نمی‌خواهید به دنبال درمان پزشکی باشید یا از روش‌های تهاجمی استفاده نکنید، پوشاندن رگ‌های آبی با آرایش ممکن است گزینه مناسبی باشد.

عکس قبل و بعد لیزر مویرگ های واریسی زیر گردن

علت نمایان شدن مویرگهای قرمز روی سینه

سوالات متداول

بله. شما میتوانید با تعیین وقت قبلی برای مراجعه حضوری اقدام نمایید. در این جلسه رایگان، نوع و شدت و گستردگی واریس توسط پزشک تشخیص داده شده و در صورتیکه امکان لیزردرمانی باشد هزینه آن معین میگردد. در غیر اینصورت اطلاعات لازم برای سایر درمانها در کلینیکهایی که خدمات غیر از لیزر انجام میدهند به شما داده میشود.

خیر. لیزر کوترا برای حذف رگهای عنکبوتی و مویرگهای واریسی کاربرد دارد. در خصوص عروق واریسی برجسته و پیشرفته باید به متخصص عروق مراجعه کنید.

سایر خدمات قابل ارائه در کلینیک دکتر مهرنژاد:

بیشتر بخوانید

واریس خفیف پا
رگهای-عنکبوتی-روی-صورت
رگ های عنکبوتی علامت واریس
حالا تماس بگیرید