تاثیر وراثت در واریس

تاثیر وراثت در واریس

نقش وراثت در واریس

نقش عوامل وراثتی در ایجاد واریس:

سابقه خانوادگی خطر ابتلا به واریس را افزایش می دهد، اما با تغییر در شیوه سبک زندگی مناسب می توان از بروز آن جلوگیری کرد. مانند بسیاری از شرایط پزشکی، واریس تحت تأثیر سابقه خانوادگی شما قرار دارد، اگر یکی از والدین شما دچار واریس شده است، احتمال ابتلا تا 40 درصد افزایش می یابد و اگر هر دو مبتلا هستند این احتمال تا 90٪ افزایش می یابد. این اعداد در ابتدا هولناک به نظر می رسند، اما ژنهای شما هرگز تضمین نمی کنند که رگ های واریسی دارید.

نقش-وراثت-در-تشدید-واریس

واضح است که وراثت در واریس، خصوصاً در شروع و پیشرفت آن نقش دارد، اما با انجام اقدامات ساده و پیشگیرانه می توانید خطر ایجاد ورید های واریسی را به طرز چشمگیری کاهش دهید. ما هنوز نمی توانیم نارسایی وریدی (علت اصلی واریس) را به هر ژن خاص گره بزنیم، با این حال، تحقیقات نشان می دهد که واریس ممکن است در اثر نقص های ارثی تاثیرگذار در ساختار یا قدرت رگ ها ایجاد شود.
این نقص ها می تواند از دریچه های وریدی معیوب گرفته تا دیواره های وریدی معیوب متغیر باشند، که هر دو باعث می شوند که رگ ها به درستی برای پمپاژ مناسب حرکت نکنند. مهم است که به یاد داشته باشید که سابقه خانوادگی واریس به این معنی نیست که شما لزوماً به آنها مبتلا خواهید شد. در حقیقت، بیشتر مبتلایان به بیماری ارثی می توانند با انجام برخی مراقبت های پیشگیرانه از بروز واریس جلوگیری کنند. تغییر در سبک زندگی می تواند تأثیر مشابهی روی رگهای شما داشته باشد. از آنجا که چاقی می تواند رگهای پاها را تضعیف کند، با حفظ وزن سالم می توان اطمینان حاصل کرد که رگهای تحتانی بدن شما تحت فشار سنگینی نیست. به همین ترتیب، متوقف کردن سیگار کشیدن و کاهش مصرف مشروبات الکلی، عوامل اصلی در ایجاد واریس را از بین می برد. این که آیا شما در حال حاضر رگ های واریسی دارید یا به دنبال پیشگیری از این اتفاق هستید باید با یک متخصص ورید مجرب مشاوره و در یافتن راه حل مناسب از وی کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید

درمان واریس بارداری
لیزر درمانی کاربردها و مزایا
ورزش برای درمان واریس پا
حالا تماس بگیرید