لیزر واریس صورت

رگهای عنکبوتی روی صورت و روش درمان آنها

  • در این مطلب به سوالات زیر پاسخ میدهیم:
  • رگهای عنکبوتی (واریس) روی صورت چیست؟
  • علت به وجود آمدن واریس صورت و واریس بینی چیست؟
  • آیا داشتن این عارضه واریسی روی صورت خطرناک است؟
  • راههای درمان واریس صورت کدام است؟
  • هزینه لیزر واریس صورت چقدر است؟
واریس صورت و بینی

رگ عنکبوتی روی صورت چیست؟

معمولا انتظار داریم رگهای واریسی را روی پاها ببینیم و نه در صورت یا روی بینی. اما برخلاف انتظار، رگهای عنکبوتی روی صورت هم اتفاق می افتد و اگر ناگهان و بدون هیچ هشداری ظاهر شوند، ممکن است کمی ترسناک باشد. اما نگران نباشید شما تنها نیستید، بلکه شما یکی از میلیونها نفری هستید که از یکی از شایع ترین بیماری های مزمن رنج می برند. در برخی موارد آنها به خودی خود از بین می روند، اما حتی اگر اینطور نباشد، می توان به راحتی با درمان غیرتهاجمی و تقریباً بدون درد (لیزر واریس صورت) آنها را از بین برد.

رگ‌های خونی شکسته – که به آن “وریدهای عنکبوتی” نیز می‌گویند – زمانی اتفاق می‌افتند که درست در زیر سطح پوست شما گشاد یا بزرگ شوند. این منجر به خطوط قرمز کوچکی می شود که به شکل تار عنکبوت گسترش می یابند. دیدن آنها معمولا روی بینی، روی گونه ها و زیر چشمها شایع تر است. برای تشخیص رگهای عنکبوتی نزدیک سطح پوست، بیش از یک نگاه نیازی ندارید. خبر خوب این است که اغلب رگ‌های عنکبوتی روی صورت بیشتر از  اینکه خطرناک باشند، ناخوشایند هستند.

کلینیک تخصصی لیزر

علت ظاهر شدن واریس صورت

رگهای عنکبوتی بر اساس سن، جنسیت یا نژاد تفاوتی قائل نمی شوند. آنها می توانند در هر فردی در هر سنی ظاهر شوند، اما برخی از افراد بیشتر از دیگران به رگ های عنکبوتی روی صورت مبتلا می شوند. خطر ظهور آنها بستگی به علت آنها دارد. به عنوان مثال، رگ‌های عنکبوتی معمولاً به صورت ژنتیک در خانواده‌ها منتقل می‌شوند، بنابراین اگر فرد دیگری در خانواده یا پدربزرگ شما آن‌ها را داشته باشد، احتمالاً شما هم در مقطعی از زندگی خود به آن مبتلا می‌شوید.

شرایط فیزیکی یا شرایط محیطی از قبیل مصرف نوشیدنیهای الکلی، قرارگیری در معرض نور خورشید، تغییرات دما و محرک های محیطی یا شیمیایی نیز می تواند باعث نمایان شدن مویرگ های صورت (رگهای عنکبوتی) شود. همچنین کسانی که از آکنه روزاسه، بیماری کبد یا بیماری های بافت همبند رنج می برند، اغلب رگ های عنکبوتی روی صورت دارند.

واریس یا رگهای عنکبوتی صورت

آیا داشتن رگهای عنکبوتی روی صورت خطرناک است؟

رگهای عنکبوتی صورت و بینی معمولاً منجر به عوارض یا مشکلات جدی تری نمی شوند. در بیشتر موارد، آنها نیازی به درمان ندارند. اما، اگر رگ‌های عنکبوتی دارید و نسبت به آن‌ها احساس ناراحتی یا خودآگاهی آزاردهنده دارید، راه‌هایی برای کاهش علائم و از بین بردن ظاهر ناخوشایند آنها وجود دارد، از جمله لیزر واریس صورت که بسیار ساده، سریع و موثر است.

اما چه زمانی این رگها نگران کننده هستند؟ اگر علائمی دارید، مثلا اگر رگ‌های عنکبوتی باعث درد شما می‌شوند یا اگر این رگها متورم، قرمز، یا در لمس بسیار حساس شده اند، این می‌تواند نشانه لخته شدن خون باشد. پس بهتر است با یک پزشک صحبت کنید.

راههای درمان واریس صورت

اگر به پوست صورت خود زمان داده اید تا بهبود یابد، اما رگهای عنکبوتی باقی مانده اند، وقت آن است که به یک کلینیک واریس مراجعه کنید. پزشک میتواند با بررسی دقیق و نگاه کردن، علت اصلی این رگهای صورت را تعیین کند. اگر رگها ناشی از بیماری زمینه ای باشد نیاز به تجویز دارو و در غیر اینصورت برای زیبایی چهره و از بین بردن آنها نیاز به یک جلسه لیزر درمانی سرپایی خواهد بود.

در 20 سال گذشته، لیزر درمانی بهترین روش برای از بین بردن سیاهرگ های عنکبوتی صورت و بینی بوده است. همانطور که وریدها طول موج نور لیزر را جذب می کنند، نور رگهای خونی را از بین می برد و ظاهر طبیعی پوست بازیابی می شود. رگ‌های عنکبوتی کوچک‌تر روی صورت معمولاً نیاز به یک جلسه لیزر درمانی دارند که حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. لیزر واریس صورت روشی سریع، نسبتاً بدون درد است و نتایج آن فوری است.

جهت مشاوره و تعیین وقت با ما در تماس باشید.

هزینه لیزر واریس صورت چقدر است؟

هزینه حذف واریس صورت با لیزر به تعداد لازم شات لیزر بستگی دارد. شات لیزر به هر بار تخلیه انرژی بر روی سطح پوست یک ناحیه از بدن که در یک ثانیه رخ می‌دهد، گفته می‌شود. تعداد شات لیزر نیز به عواملی از جمله گستردگی رگها روی پوست بستگی دارد. بنابراین پیشنهاد ما این است که با تعیین وقت قبلی و مراجعه به کلینیک لیزر تخصصی دکتر مهرنژاد با یک جلسه رایگان مشاوره از هزینه درمان واریس خود مطلع شوید. اما به طور تقریبی این هزینه حدود 4 میلیون تومان است.

عکس قبل و بعد لیزر واریس (رگهای عنکبوتی) روی صورت

عکس قبل و بعد لیزر واریس صورت

فیلم لیزر واریس صورت

سوالات متداول

تغییرات هورمونی گسترده ای که در دوران یائسگی و بارداری به وجود می آیند، میتوانند در بروز مویرگهای شکسته خصوصا زیر چشم موثر باشند.

یکی از مهمترین علل ایجاد واریس زیر چشم و کنار بینی، اشعه  ماورا بنفش نور خورشید است. بنابراین استفاده مداوم از عینک آفتابی استاندارد در جلوگیری از بروز این عارضه روی پوست موثر است.

یکی از دلایل مهم ایجاد واریس اطراف چشم، انسداد وریدی است. افرادی که زیاد اخم میکنند با انقباض عضلانی ماهیچه های اطراف چشم باعث انسداد موضعی در جریان وریدی میشوند. این انسداد فشار مویرگی را بالا میبرد که در طولانی مدت ممکن است باعث بروز رگهای عنکبوتی در این ناحیه گردد.

خیر. ارتباط عروقی بین واریس قسمت تحتانی چشم و داخل چشم وجود ندارد. درمان واریس زیر چشم با تلفیقی از تزریق مقدار بسیار ناچیزی از مایع اسکلروزان و میکروفلبکتومی در ناحیه پلک زیرین صورت میگیرد.

سایر خدمات قابل ارائه در کلینیک دکتر مهرنژاد:

بیشتر بخوانید

رگهای واریس سینه و گردن
واریس خفیف پا
رگ های عنکبوتی علامت واریس
حالا تماس بگیرید