روش درمان غیر تهاجمی

روش درمان غیر تهاجمی

روش درمان غیر تهاجمی

روش درمان غیر تهاجمی برای پوست و زیبایی چیست؟

تهاجمی یا غیر تهاجمی؟
از زمانی که روش درمان غیر تهاجمی ابداع شد و رواج یافت، استفاده از جراحی های تهاجمی کاهش یافته است. زیرا بسیاری از بیماران ترجیح میدهند که حس نگرانی و اضطراب قبل و بعد از عمل جراحی را نداشته باشند، به همین دلیل است که از ابتدا مستقیماً به سمت درمان های غیر تهاجمی می روند.

روش‌هایی که پزشک نیازی به ایجاد برش در پوست یا برداشتن بافت ندارد، درمان‌های زیبایی غیرتهاجمی نامیده میشوند. با کمک تکنولوژی های پیشرفته و بدون استفاده از چاقوی جراحی، پزشکان اکنون میتوانند نتایج جوانسازی و زیبایی را که مطلوب مراجعان است به ارمغان آورند.

این روشها می تواند شامل بوتاکس، تزریق فیلر های پوستی، لیزر رگهای عنکبوتی و یا هایفوتراپی باشد. در نتیجه استفاده از این روشها، بیماران یک درمان سرپایی و بدون اسکار (جای زخم) را تجربه میکنند، هزینه کمتری میپردازند و کمتر نگران خطر عوارض درمان هستند.

گاهی ممکن است بیمار، استفاده از درمان های غیر تهاجمی را همراه با جراحی زیبایی انتخاب کند. در هر حال چیزی که مسلم است، شما اگر مسیر غیر تهاجمی را انتخاب کنید، هیچ عنصر تهاجمی را در بدن خود تجربه نخواهید کرد.

البته هر دو درمان زیبایی تهاجمی و غیرتهاجمی مزایای خاص خود را دارند، که بررسی آنها کمک میکند تا ببینیم کدام یک ارزش انتخاب را نسبت به دیگری دارد.

کلینیک تخصصی لیزر

برخی از ویژگی های درمان های غیر تهاجمی چیست؟

  • ایمنی: معمولاً درمان به روش غیرتهاجمی ایمن تر است. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک لیفت صورت سنتی انجام دهید، شامل استفاده از بیهوشی می شود که می تواند عوارضی مانند جای زخم، فلج موضعی و حتی تغییر شکل دائمی ایجاد کند. در مقابل، لیفت صورت غیرتهاجمی نیازی به عمل جراحی و بیهوشی ندارد. در عوض، از تجهیزات غیرتهاجمی لیفت صورت برای دستیابی به نتایج طبیعی استفاده خواهید کرد.
  • بهبودی سریع‌تر: اغلب درمان‌های زیبایی سنتی، نیاز به دوره نقاهت نسبتا زیاد برای بهبودی دارند. با روش های غیر تهاجمی، این زمان بسیار کمتر و یا حتی صفر است.
  • نتایج طبیعی: از آنجایی که هیچ عمل جراحی خاصی در کار نیست، انتظار نتیجه طبیعی‌تری را داشته باشید. درمان‌های زیبایی غیرجراحی بهبودهای ظریف و طبیعی را ارائه می‌دهند.
  • مقرون به صرفه: عدم نیاز به تجهیزات جراحی خاص، درمان های زیبایی غیر تهاجمی را به گزینه ای مقرون به صرفه برای بیماران تبدیل می کند.

 

اما ویژگیهای یک درمان زیبایی تهاجمی چیست؟

هر درمانی که پوست را بشکافد، و نیاز به جراحی داشته باشد تهاجمی محسوب می شود. یک عامل تمایل برخی مراجعان به این روشها این است که آنچه را که میخواهند تا حد مطلوبی به دست می آورند و با اینکه دوره بهبودی ممکن است طولانی باشد اما نتایج معمولاً در مقایسه با درمان‌های غیرتهاجمی سریع‌تر هستند.

  • نتایج سریع و طولانی مدت: در مقایسه با روش های غیر تهاجمی، درمان های تهاجمی (یا اساساً جراحی های زیبایی) به سرعت نتایج را ارائه می دهند. بعلاوه، این نتایج معمولاً ماندگار هستند.
  • تغییرات چشمگیر: نه تنها ماندگاری طولانی دارند، بلکه جراحی های زیبایی نتایج چشمگیری به شما می دهند. انتظار تغییرات قابل توجهی را بعد از جراحی داشته باشید.
  • حداقل درد: به لطف داروهای بیهوشی و قرصهای مسکن، استفاده کنندگان از این روش درد کمی را تجربه میکنند.
  • تکامل روشها: در مقایسه با گذشته و به کمک تجهیزات پزشکی مدرن و جدید، روز به روز این درمانهای تهاجمی، هم در مورد رسیدن به نتایج مطلوب و هم از جهت خطرات و عوارض احتمالی بهتر میشوند.
روش درمان تهاجمی یا روش درمان غیر تهاجمی

کدام یک را باید انتخاب کنید؟

دو عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

اول، به بودجه خود فکر کنید. آیا بودجه شما برای انجام عمل های جراحی زیبایی کافی است؟ اگر نه، احتمالا یک روش غیر تهاجمی گزینه بهتری است.

دوم، به اهداف و انتظارات خود فکر کنید. اگر می خواهید تغییرات قابل توجهی در بدن یا صورت خود داشته باشید، شاید جراحی زیبایی تهاجمی برای شما مناسب باشد. و از طرف دیگر، اگر می‌خواهید نتایجی طبیعی داشته باشید، به سراغ یک درمان غیرتهاجمی بروید.

در نهایت، شما تصمیم خواهید گرفت که کدام یک برای هدف شما بهتر است. اما البته، انتخاب پزشک و تجهیزات مناسب را فراموش نکنید. ضروریست قبل از شروع درمان، مطمئن شوید که پزشک و تجهیزاتی که از آنها استفاده می‌کنند تایید شده و قابل اعتماد هستند.

کلینیک دکتر مهرنژاد با سابقه طولانی در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، آمادگی خود را برای مشاوره و درمان به بیماران محترم اعلام می دارد.شما میتوانید با تماس تلفنی با ما و یا مراجعه به بخش خدمات پوست و زیبایی با انواع روشهای درمان و زیبایی تهاجمی و غیر تهاجمی قابل ارائه در این مرکز آشنا شوید.

بیشتر بخوانید

درمان واریس بارداری
لیزر درمانی کاربردها و مزایا
ورزش برای درمان واریس پا
حالا تماس بگیرید