انواع درمان واریس

انواع درمان واریس

انواع درمان ورید های واریسی

انواع درمان ورید های واریسی :

اسکلروتراپی (Sclerotherapy):

در انواع درمان واریس، این روش شایع ترین درمان رگ های واریسی پا است. با گذشت سالها، متخصصان پوست، اسکلروتراپی را بهبود بخشیده، آن را ایمن تر کرده و نتایج بهتری به بیماران می دهند. امروزه متخصصان پوست از آن برای درمان رگهای عنکبوتی و عروق واریس استفاده می کنند.

روند درمان در این روش به این شکل است که:
• پزشک متخصص ماده شیمیایی را به ورید واریس تزریق می کند که باعث تحریک دیواره رگ می شود.
• بعد از تزریق، پزشک متخصص ممکن است آن منطقه را ماساژ دهد.
• جوراب واریس بلند در هر پا قرار داده می شود.
(شما برای مدتی تحت نظر خواهید بود و سپس قادر خواهید بود به خانه بروید.)
• برای جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی، لازم است روزانه پیاده روی کنید و جوراب های فشاری را طبق دستورالعمل بپوشید. بیشتر بیماران 2 تا 3 هفته جورابهای فشرده سازی را می پوشند.
• می توانید روز بعد به کار و بیشتر فعالیت ها برگردید.

اسکلروتراپی باعث می شود دیواره های ورید به هم بچسبند، بنابراین خون دیگر نمی تواند از طریق آن جریان یابد. این باعث گردش خون در رگهای دیگر شده و تورم را کاهش می دهد.
رگهای عنکبوتی معمولاً در 3 تا 6 هفته از بین می روند در حالیکه وریدهای واریسی 3 تا 4 ماه طول می کشد.
برای به دست آوردن بهترین نتیجه، ممکن است شما به 2 یا 3 درمان مختلف از انواع درمان واریس نیاز داشته باشید. یک متخصص پوست می تواند طی یک مراجعه به مطب ، این درمان ها را انجام دهد و نیازی به بیهوشی نیست.

اسکلروتراپی رگهای واریس

لیزر تخصصی واریس :

در انواع درمان واریس، متخصصان پوست از لیزر برای درمان رگ های عنکبوتی و رگ های کوچک واریسی استفاده می کنند. در طول درمان با لیزر، متخصص پوست نور لیزر را در ورید هدایت می کند. نور لیزر می تواند رگ را بدون آسیب رساندن به پوست شما از بین ببرد.
رگه های کوچک عنکبوتی ممکن است بلافاصله پس از درمان از بین بروند. رگهای عنکبوتی بزرگتر و واریس تیره تر احتمالا بین 1 تا 3ماه دوره درمان داشته باشند و برای پاکسازی کامل، ممکن است شما به 3 دوره یا بیشتر درمان نیاز داشته باشید. اکثر بیماران می توانند روز بعد به کار و بسیاری از فعالیتهای عادی خود بازگردند.
بعد از هر درمان، در برخی از انواع درمان واریس، برخی از بیماران برای مدت کوتاهی نیاز به پوشیدن جوراب های فشرده سازی دارند. هر بیمار برای 3 تا 4 هفته باید از منطقه تحت درمان در برابر آفتاب محافظت کند، این امر به جلوگیری از ایجاد لکه های تیره کمک می کند. محافظت از پوست در برابر افتاب را در تمام طول سال به منظور جلوگیری از ایجاد رگهای عنکبوتی جدید در نظر بگیرید.
لیزر درمانی (Endovenous (EVLT و فرکانس رادیویی (RFA: EVLT و RFA) درمانهای جدیدتری هستند. هر دو روش درمانی در داخل ورید برای از بین بردن آن اقدام می کنند. متخصصان پوست از EVLT برای درمان رگ های عنکبوتی و رگ های کوچک واریسی استفاده می کنند. RFA برای درمان واریس های بزرگ استفاده می شود.

در طول درمان در کلینیک درمان واریس چه اتفاقی میافتد:
• شما بی حسی موضعی دریافت می کنید، که ناحیه را برای معالجه موقتاً بی حس می کند.
• سپس پزشک متخصص برش کوچکی ایجاد کرده و فیبر لیزری (برای EVLT) یا کاتتر (برای RFA) را به داخل ورید وارد می کند.
• پزشک متخصص لیزر یا دستگاه پرتونگاری را فعال می کند که رگ را گرم می کند و باعث فروپاشی و بسته شدن آن می شود. گرما به محیط اطراف آسیب نمی رساند.
• پس از درمان، یک جوراب ساق بلند فشرده سازی روی هر پا قرار می گیرد.
• شما برای مدتی تحت نظارت پزشک هستید و بعد می توانید به خانه بروید.
• برای جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی، لازم است روزانه پیاده روی کنید و جوراب های فشاری را طبق دستورالعمل بپوشید. بیشتر بیماران 1 تا 2 هفته جورابهای فشرده سازی را می پوشند.
• می توانید روز بعد به کار و بیشتر فعالیت ها برگردید.

لیزر درمانی ورید یک روش آسان، سریع و مؤثر در انواع درمان واریس مخصوصا برای درمان رگهای سطحی است. لیزر رگ کوچک را گرم می کند و آن را از بین می برد. متمرکز بر روی هدف است و روی بافت پوست اطراف آن تأثیر نمی گذارد.

بیشتر بخوانید

درمان واریس بارداری
لیزر درمانی کاربردها و مزایا
ورزش برای درمان واریس پا
حالا تماس بگیرید